woensdag 22 februari 2012

Bladerdeeghapje..

Vandaag is m'n lieve neefje jarig, 3 jaar alweer! Vanochtend heb ik wat lekkere bladerdeeghapjes gemaakt voor zijn verjaardag en hier 1 recept wat ik uitgeprobeerd heb.
Benodigdheden (voor 20 hapjes)
  • 1 pak diepvriesbladerdeeg (10 stuks)
  • 300 gram half om half of rundergehakt
  • 1 stengel bosui
  • 2 "kneepjes" rode peper puree (verkrijgbaar in de koeling bij de groenten in de supermarkt) of je kunt natuurlijk een rood pepertje fijnsnijden, maar ik ging voor de makkelijke weg :)
  • 1 teentje knoflook geperst
  • peper en zout naar smaak
  • 1 losgeklopt ei
  • sesamzaadjes
Bereiding
  • Laat bladerdeeg 5-10 minuten ontdooien
  • Verwarm de oven voor op 225 graden celsius
  • Snij het bosuitje heel fijn
  • Meng het gehakt, het bosuitje, uitgeperste knoflook, de rode peperpuree, en peper en zout naar smaak. En maak hier 20 kleine rolletjes van.
  • Snij het bladerdeeg door de helft, leg hier de rolletjes gehakt op, en vouw het bladerdeeg dicht.
  • Bestrijk de bladerdeeghapjes nu met het losgeklopte ei en strooi er de sesamzaadjes over.
  • 20 minuutjes in de oven en klaar zijn ze!
Opmerking; ik heb ze vanochtend gemaakt met half om half gehakt, maar naar mijn idee kwam er erg veel vet uit, waardoor de onderkant wat zacht was. Misschien toch rundergehakt proberen de volgende keer? Verder heb ik ze vanochtend al bereid en gebakken en kunnen ze vanmiddag bij mijn zusje nog even 10 minuutjes in de oven, zodat ze weer lekker warm zijn. Mooi en makkelijk receptje voor een feestje. Natuurlijk kun je varieren met de vulling. Zo heb ik ook nog ham-kaas hapjes gemaakt en hapjes met een ham-kaas-pesto-zongedroogde tomaatjes vulling. En afmaken met geraspte kaas op de bovenkant natuurlijk ;).....

Hoor graag commentaar of opmerkingen als je dit receptje hebt geprobeerd, of jij nog een lekkere vulling weet! Eet smakelijk...

Geen opmerkingen: